Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

Trzeba stworzyć dom, żeby mieć doc zego wracać upchać miłość tam w każdy kąt.

wpisy na blogu

Schody

Data dodania: 2011-02-24
wyślij wiadomość

W przypadku naszej budowy można powiedzieć schodowy cyrk i totalne niezdecydowanie inwestorów.

Ja myślałam o schodach betonowych, bo wydawało mi się, że bedę tańsze. i taki był pierwszy pomysł. Póxniej Łukasz się naoglądał schodów drewnianych, naczytał o cenach na allegro, stwierdził, że to parę stówek różnicy, a drewniane fajniejsze. Tak mnie urabiał, że w końcu się zgodziłam. Stanęło na drewnianych. Domek się budował i osiągnęliśmy SSO. Powoli trzeba było myśleć jak to wszystko będzie, a że miałam sporo wolnego czasu, zainteresowałam się ceną schodów drewnianych.

Jak otwierałam oferty to myślałam, że dostanę zawału. Od 18 000 do 50 000 zł!!!!! no żesz "motyla noga" :p 50 000 za kilka stopni! masakra. Przyokazji mieliśmy już świadomość ile wydamy na SSZ i zapadła decyzja - na schody drewniane nas nie stać. I konstarnacja czy da się wrócić do betonowych?!

U jednego z Alabastrowiczów wypatrzyłam piękne schody. i takie postanowiliśmy zrobić u nas. Są kompromisem pomiędzy drewnianymi, a betonowymi. Są piękne. I najważniejsz, jak nie będziemy mieli kasy, żeby je wykończyć to bedziemy śmigać na górę po betonowym grzbiecie, a nie po drabinie. Z moim lekiem przestrzeni i to i to, to traumatyczne przeżycie, ale jednak wolę schodki.

A tutaj kilka fotek wzor y i ideału, do którego będziemy zmierzać. mam nadzieje, że jego właściciele sie nie pogniewają.

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

I efekt końcowy, moim zdaniem są piękne:

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

 mojabudowa.pl - blog budowlany

16Komentarze
msz-n  
Data dodania: 2011-02-24 15:40:08
Drewniane powinny kosztować od 6tys w górę. W zależności od gatunku drewna, kształtu i stopnia skomplikowania... To, co Wam podali, to jakiś kosmos...
odpowiedz
draumar  
Data dodania: 2011-02-24 15:45:07
Jestem podważeniem tych schodów! cudownie sa!
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-24 15:57:07
ms-z
nie nie wiem czy od 6 tys, bo takich nie znalazłam. najzwyklejesze, najtańsze schody drewniane wychodziły 10 000 zł. mamy schody dwuzbiegowe, ok. 28 stopni. te najtńsze mi się nie podobały, a już napewno nie za 10 000 zł...
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-24 15:57:54
50tysi to jakaś makabra...
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-24 16:04:23
ceny naprawdę kosmiczne:(( A te schody są naprawdę cudne:)) Ciekawe jaki jest ich koszt??
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-02-24 16:58:16
Monia msz-n
ma całkowitą racje!! 6 w góre:/ ale tyle!?? to jakis kosmos!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-24 17:08:38
Mówię Wam poważnbie. Wysłałam chyba 30 zapytań ofertowych na schody drewniane. najtańsze 10 000 zł. Takich za 6 nie było, pewnie nawet bym się nie zastanawiała. A te za 50 000 zł to od włodarczyka, piękne, ale za tyle kasy! Gabrysiu niestety nie wiem ile kosztują te schody, ale dają mi jakąś możliwość manewru w wykończeniu.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-24 17:25:21
bardzo fajne te schody znalazłaś. My też wpadliśmy na to, że jak nie będzie tymczasowo kasy, to przynajmniej jest po czym pośmigać i mamy betonowe :)
odpowiedz
glx19a  
Data dodania: 2011-02-24 17:46:52
Schody
Chciałam się wypowiedzieć na ten temat bo mi zawsze się podobały drewniane, ale po opinii znajomych , którzy tak owe posiadają to zrezygnowałam jednak co beton to beton i wszystko na to można położyć ja oczywiście myślę o drewnie i za 15 lat jak się wytrą od chodzenia i użytkowania to na beton zawszę coś innego położę a w przypadku drewnianych muszę cała konstrukcję )) Ja też mam lęk przestrzeni)))
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-24 19:18:33
Nawet mnie nie strasz bo u nas przewidziane są drewniane ,mam nadzieje że nasz stolarz który robi nam drzwi nie krzyknie takich strasznych pieniędzy !!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-24 20:08:12
schody
Byłam w niedzielę na targach budowlanych i ceny oglądanych schodów drewnianych były w granicach 9-18 tys. Pewnie ,że można i za 40 tys jak kogos stac ale po co? Były naprawdę ładne.Te ceny to jakiś zły sen:)) A schody na zdjęciach bardzo ładne!
odpowiedz
virion  
Data dodania: 2011-02-24 22:03:46
piekne schody! dobry wybór!!!
odpowiedz
wpiasek  
Data dodania: 2011-02-25 08:49:29
tak jest
witam, ja dopiero zaczynam budowe tegoż domku, ale kiedy zobaczylem tego typu rozwiazanie u innego alabaterowicza rowniez zaczalem powaznie sie zastanawiac nad czym takim. rozumiem ze projektant zaprojektowal Wam zborjenie w tych schodach, czy kozystaliscie z tzw doswiadczenia budowlanego?? jesli projektowal, zyczyl sobie dodatkowej prowizji??
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-25 10:07:54
marta.dariusz niestety ładne schody to był wydatek od 18 tys. Najtańsze za 10, ale "zwykłe". ja sama nie moglam uwierzyć,że to tyle kosztuje. mamy nietypową klatkę okrągłą, schody dwuzbiegowe. Karolina na allegro znalazłam takie za 4 tys. Ale jak poprosiłam o wycenę schodów, które będą pasowały do mojego domu to już wyszło 10 000 - stelaż na konstrukcji stalowej. Nie podobały mi się. wpiasek schody zaprojektował nam architekt, który robił adaptację. Wykonawca SSO chciał je zrobić bez projektu, ale przeczytałam gdzieś, że później może być problem z odbiorem domu, jak w projekcie są drewniane.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-27 16:52:23
Schody
Witam serdecznie. Jestem tutaj nowa i dopiero na wiosnę zaczynam budowe swojego Alabastra, ale przez całą zimę sledze blogi i ogladam zdjecia różnych Alabastrów.Jestem nimi po prostu zauroczona. Pisze ponieważ schody, ktore zamierzacie zrobić u siebie sa również moim ideałem.Ogladałam wiele rożnych, ale uważam, że te sa strzałem w dziesiątke, idealnie pasują do wnetrza i nadają mu klimat. A takie przecież jest zamierzenie jeżeli schody maja być wyeksponowane tak, jak w naszym Alabastrze. Życze powodzenia w realizacji, bedę obserwować postepy i jeżeli pozwolicie podpatrze co nieco.
odpowiedz
wlodi1986
Data dodania: 2012-12-05 19:16:32
www.wlodekschody.pl
Witam serdecznie.Konstrukcja własna powinna wyjść w podobnej cenie,przecież wylanie betonu kosztuje nas całkiem sporo,zważywszy na materiał i robociznę.A jeśli chodzi o schody za 50 tyś,to chyba jedynie za ekskluzywne,np gięte lub dywanowe.A za standardowy projekt,popularny np policzkowy z bębu cena powinna się zamknąć w 10 tyś.
odpowiedz

Pstryczek elektryczek - w nos kupującego...

Data dodania: 2011-02-22
wyślij wiadomość

Pod koniec marca ruszamy z elektryką. Zdecydowaliśmy się sami zakupić materiały, ponieważ elektryk miał ceny dość wysokie. W związku z powyższym od kilku dni rozsyłam prośby o przesłanie oferty.

Spostrzeżenie numer jeden - hurtownie elektryczne jako jedne z nielicznych w branży budowlanej nie pracują w internecie. Z 20 wysłanych zapytań otrzymałam tylko 4 oferty.

Spostrzeżenie numer dwa - chyba trzeba otworzyć hurtownię elektryczną, bo mają niezłe marże. Oferta 1 - 5 400 zł ( a ja sie głupia ucieszyłam, że nie aż tak drogo, jak ją dostałam) Oferta 2 5 000 zł ( zapaliła się lampka, trzeba negocjować) oferta 3  4 200 zł. I UWAGA taaaraaaam  Oferta 4 - 3 861 zł. Za tą samą ilość tych samych produktów tych samych producentów.

Spostrzeżenie numer trzy - już wiem czemu zlewają moje maile skoro mają takie marże to chyba zarabiają wystarczająco dużo i jeden klient w tą czy w tamtą...

W każdym bądź razie ja usatysfakcjonowana kwotą 3861 zł ( choć mówiąc szczerze nie mając świadomości ile mogę zapłacić i cenę 5 400 zł uznalam za dobrą) złożyłam zamówienie :D i mam nadzieję, że tańszej oferty już nie dostanę :) lubię żyć w błogiej nieświadomości :)

A więc (zawsze jak tak piszę, to mi w głowie siedzi, że nie zaczyna się zdania od "a więc" ale pasuje) a więc w cenie 3 861 zł stanę się szczęśliwą posiadaczką:

- 300 metrów kabla YDYp 3x1,5mm firmy telefonika

- 300 metrów kabla YDYp 3x2,5mm firmy telefonika

- 100 metrów kabla LgY 4mm

- 100 metrów kabla OMYp 3x1mm

- 100 metrów kabla YDY 5x4mm żO 750V

- 140 sztuk puszek różnego rodzaju

- 120 metrów rury instalacyjnej fi 22 i fi 28

- 25 metrów rury peszla

- ogranicznika przepięciowego firmy moeller

- włączników, rozłączników i wyłączników różnego rodzaju firmy moeller

- lampki kontrolnej firmy moeller

- rozdzielni Moeller

 

i wiecie co Wam powiem, zawsz o takich marzyłam :D

 

6Komentarze
lusilu  
Data dodania: 2011-02-22 15:32:58
Poka pstryczki:- Cena fajna, myślę, a te różnice to myślę, że tak jak mówisz - i tak mają klientów więc mają gdzieś czy się u nich kupi. Budowlanka to dobry biznes;DDD
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-02-22 15:44:38
Elektryka jest masakrycznie droga!! My dlatego kupowaliśmy przez naszego elektryka .. on ma 60% upustów a i tak za wszystko wyszło coś ponad dyche:/
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-22 15:48:41
edyskas
nasz elektryk tez miał upusty, ale podął nam cenę. Znalazłam tańsze na allegro i doszłam do wniosku, że kupimy sami. Jak widac po wpisie kable mogą kosztować 5 400 zł i mogą kosztować 3 800 zł. Dla mnie to jest duż różnica. Trzeba tylko szukać.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-23 10:19:58
TEŻ O TYM MYŚLAŁAM... NAM JEDEN ELEKTRYK WYLICZYŁ MATERIAŁY NA 2 TYSIĄCE PLUS ROBOCIZNA??NIE WIEM SKĄD TAKA NISKA CENA MATERIAŁÓW, A DRUGI NA KTÓREGO SIE DECYDUJEMY 4 TYSIĄCE PLUS ROBOCIZNA. CHYBA ZROBIE PODOBNIE.MOGE PROSIC NAMIARY NA SKLEPY INTERNETOWE?ALBO GDZIE SIE OGŁASZAŁAŚ? NA OFERTEO MOŻE?
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-23 11:06:47
martamarcin
ja poszukałam na allegro osoby sprzedające kable. I wysłałam im w formie zapytania o produkt zestawienie materiałów, z prośbą o ofertę.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-23 12:52:34
to sprytna jesteś:-) dzięki
odpowiedz

Kotłowe dylematy - pomocy

Data dodania: 2011-02-21
wyślij wiadomość

Ciągle mamy dylemat z kotłem. Dom według naszych obliczeń ma w tej chwili ok. 170 m2 + garaż 30 m2. Poddasze będzie ocieplone wełną u=0,035 toprock - w sumie 28 cm. Dom styropianem 15 cm.

W osatatecznej wersji bierzemy pod uwagę kocioł firmy Sekom-Pleszew model Skamp-P Premium. I ten podoba nam się najbardziej. Ma tylko jedną wadę. Moce dostępne to 17kW i 25kW. Naszym zdaniem 25 kW to zdecydowanie za dużo dla naszego domu. Boimy się zaś, że przy sporych mrozach 17kW sobie poprostu nie poradzi ;/ najbardziej by nam odpowiadała moc 20kw i taka jest w drugim piecu, który bierzemy pod uwagę czyli modelu Master-M Uni firmy Hef. Tyle, że wydaje nam się piecem technicznie gorszym niż sekom.....

No i co tu wybrać?!

A tutaj ze strony producentów:
 

Skamp-P Premium

Paliwo
Wysokiej jakości:
Groszek energetyczny 31-Gk II-26/7 wg PN-82/G-97003. Polecamy ekogroszek z Katowickiego Holdingu Węglowego o nazwie handlowej EKORET. Inne to m.in. Groszek Eco, Retopal, Ekogroszek Bytomski, Ekogroszek Piekarski, Ekogroszek Chwałowicki (obecnie tzw.PIEKLORZ).
Równie dobre parametry kocioł uzyska na tzw. groszek II typ węgla 32 lub 32.1 o granulacji od 5-25mm, takie paliwo produkuje m.in. KWK Mysłowice-Wesoła rejon Mysłowice, KWK Staszic, KWK Wieczorek, KWK Wujek Ruch Wujek
Zastępcze paliwa:
Węgiel kamienny sortymentu MIAŁ lub GROSZEK o granulacji 0-31,5mm, suchy.
W kotłach SKAM-P Premium można ponadto palić na ruszcie awaryjnym grubym węglem lub drewnem.

Palnik BRUCER:
Palniki Brucer stosowane są obecnie w kotłach SKAM-P 17, 25 i 40kW. Palnik przeznaczony jest do spalania węgla w sortymencie EkoGROSZEK, MIAŁ, w tym także węgli spiekających się i szlakujących. Uziarnienie paliwa od 0 do 31,5mm
Wszystkie elementy palnika wykonane są z żeliwa o podwyższonej żywotności, wielokrotnie większej od stosowanych obecnie spawanych palników stalowych. Dzięki wykonaniu palnika w postaci monobloku żeliwnego, maksymalnie zredukowano drgania, zmniejszając do minimum poziom głośności pracy.
Palenisko żeliwne ze specjalnie zaprojektowanym układem kanałów powietrznych pozwala spalać węgiel "groszek", jak i "miał" oraz ich mieszanki w dowolnym udziale.
Specyficzna konstrukcja paleniska umożliwia spalanie węgli spiekających się i szlakujących.
Żewliwny ślimak to wielokrotnie większa trwałość i odporność na korozję, brak efektu zmęczenia materiału, odporność na wstrząsy cieplne i związane z nimi deformacje kształtu.
Palnik Brucer umożliwia spalanie węgla w sortymencie "groszek" i "miał" o uziarnieniu w zakresie 0-31,5mm, w tym także węgli "trudnych", o nadmiernej zdolności do spiekanie się i szlakowania, niemożliwych do spalenia w retortach konwencjonalnych stosowanych do tej pory.
 

mojabudowa.pl - blog budowlany

Drugi kocioł to HEF:

Nowy kocioł Master-M UNI to jednostka łącząca w sobie zalety wszystkich dotychczasowych konstrukcji. Jest to kocioł o budowie prostopadłościanu o poziomym przepływie spalin co w sposób dogodny pozwla na jego czyszczenie. Oprócz zastosowanego palnika nowej generacji istnieje możliwość zabudowy wszystkich palników oferowanych przez WKG HEF, zarówno tych na eko groszek, pellets jak i wielopaliwowych MULTI, MASTER-M. Zabudowano w nim również wodny ruszt rurowy, a nad nim mieści się obszerna komora zasypowa pozwalająca na spalanie dużych kawałków drewna i innych rodzajów paliwa. Wykonany z blach o grubości 6 mm po stronie omywanej przez spaliny i 4 mm po stronie zewnętrznej. Wyposażony w 3 furtki pozwalające na swobodny dostęp zarówno do paleniska automatycznego, dodatkowego, jak i wymiennika w celu jego czyszczenia.

Zastosowanie paliw: od miału poprzez mieszanki miałowo-groszkowe, groszek z węgla brunatnego, pelets oraz drewno i papier. Zakres mocy sprawia, iż polecamy ten model kotła zarówno do ogrzewania domków jednorodzinnych jak również biur, pawilonów handlowych, zakładów usługowych i hal produkcyjnych.
Palnik wykonany jest z żeliwa, w bocznych ścianach palnika zlokalizowano dwa otwory wyczystne po jednym na każdym boku, pozwala to na usunięcie nagromadzonego popiołu i osadów. Łagodne wyprowadzenie paliwa do złoża zmniejsza opory w trakcie podawania paliwa i pozwala na transportowanie paliw o granulacji poniżej 5 mm.
Dostępne wielkości kotłów: 15, 20 , 25 , 30, 35, 40, 50 kW.

Parametry paliw:

Miał węglowy
granulacja <20 mm,
- wartość opałowa > 22 MJ/kg,
- zawartość popiołu <18%,
- zawartość siarki <0,8% oraz eko-groszek w
mieszankach z miałem

Miał węglowy EKO-FINS lub BORUTA
- granulacja <20 mm,
- wartość opałowa > 25 MJ/kg,
- zawartość popiołu <12%,
- zawartość siarki <0,6%,
- spiekalność RI<20 oraz eko-groszek w
mieszankach z miałem

 

Może Alabstrowicze, którzy już mieszkają powiedzą co mają u siebie i jak się sprawdza? i inni blogujący z domem o podobnej powierzchni:? Bo my ciągle mamy dylemat.

13Komentarze
lusilu  
Data dodania: 2011-02-21 13:32:37
Niestety nie pomogę:(
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-21 13:53:27
Nie wiem ale wydaje mi się że piec powinnien być większy niż mniejszy, bo co zrobicie jak nie da rady ogrzać Wam domku ?? My trochę żałujemy że nie kupiliśmy większego pieca, JEŚĆ NIE WOŁA A TRZYMAĆ CIEPŁO DUŻEJ BĘDZIE- po Naszemu :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-21 14:03:30
no tak, ale wiekszy piec zużywa więcej węgla, więc teoretycznie jeść woła :) jak sobie policzyłam różnica na sezon grzewczy od tony do dwóch. Dlatego wolałabym mniejszy, boję się tylko, że właśnie nie da rady.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-21 14:21:57
Kocioł
17KW moze byc malo. Ja na 170m2 ogrzewanej pow. mam 22KW. Polecam kocioł ENKA SET. Mam tez kominek z plaszczem wodnym 18KW i daje rade spokojnie, ale nie wiem jak palenie drewnem porownac do retorty ktora z zalozenia ma malo wegla w palenisku. W kazdym razie na dzien dzisiejszy spalanie ekogroszku w tym sezonie to 2200kg
odpowiedz
budziki  
Data dodania: 2011-02-21 16:18:59
Też stawiałem na Skam-p Premium. Dosyć dobre opinie na forach internetowych. To, że kocioł ma w nazwie 25kW to nie oznacza że będzie za duży. Kocioł mający 25kW w nazwie zazwyczaj chodzi z wydajnością 30-50% czyli ok 10-13 kW i wtedy jego spalanie jest najefektywniejsze/ekonomiczne. Nie polecam kupowania kotłów "na styk" bo może się zdarzyć niespodzianka jak kilka dni będzie -20oC i wtedy kocioł będzie chodził na maxa i spalanie wzrośnie do nawet 50kg na dobę a temperatura w domu będzie max 19oC. Macie domek kwalifikujący się na 25kW i taką moc Wam polecam. Nie raz się już zdarzyło, że inwestor przeliczył się i potem brakowało mocy. A bardziej oszczędniejszy jest piec troszkę przewymiarowany niż za słaby. pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-21 16:36:19
Masz sporo racji. Ale kocioł 17kW może według producenta pracować z nadmiarem mocy do 21kW. -20 to jednak nie jest temperatura częsta - tej zimy jak narazie były może 3 noce tak zimne. Moge wtedy dodatkowo dogrzać dom kominkiem. A nawet jeżeli piec będzie chodził na maksa to te kilka dni zwiekszonego zużycia tak naprawdę nie podniosą znacząco eksploatacji. maksymalne zużycie dobowe dla 17kW to 28 kg, dla 25kW minimalne to 25kW. masz rację za mały piec to by była katastrofa. Ale wybierając za duży zwiększamy koszty ogrzewania od tony do dwóch. Bedziemy wykorzystywac równiez piec latem do grzania wody,jak bedzie mniejszy mniej nas to bedzie kosztowało. Stąd mój dylemat. handlowiec producenta jest zadnia, że 17kW wystarczy. Ale ja jakoś nie mam 100% pewności. Dlatego mój post. gdyby mieli 20kW nawet bym się nie zastanawiała
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-21 19:02:34
Właśnie mam pomierzone wszystkie podłogi bo zamawiałem styropian na wylewki i wyszło mi prawie 220m2.Nasz hydraulik stwierdził że musimy mieć piec 20kw i taki został zakupiony u was powinno być podobnie
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-22 10:37:52
marta. dariusz
Ja mam podłogie 280m2. też już mi mierzyli pod wylewki. mamy garaż dwustanowiskowy, stąd pewnie różnica. Wiem, że 20kW byłaby najlepsza, ale Skamp, który interesuje nas najbardziej nie ma w ofercie 20kW. Tylko 17kW i 25kW.
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-22 12:25:27
Kocioł nie może być ani większy ani mniejszy musi byc dopasowany. W innym wypadu będzi epobierał za dużo energii do ogrzania domu.
odpowiedz
kubamm  
Data dodania: 2011-02-23 08:25:56
Witam serdecznie. Nie wiem czy mieliście okazję zapoznać się z ofertą firmy Mar-Metpol (www.marmetpol.pl) z okolicy Pleszewa. Ja będę kupował u nich piec do swojego domku typu KWSP. Pracuję w branży ogrodniczej i mam do czynienia z ogrodnikami, którzy w dziedzinie kotlarstwa i pieców maja do czynienia na co dzień. Widziałem i oglądałem taki piecyk w akcji u jednego z moich klientów i powiem szczerze że zrobił na mnie wrażenie. Również opinia co do firmy i ich wyrobów również jest była bardzo dobra. Tak więc polecam się zapoznać z produktami tej firmy. W okolicach Pleszew działa około 100 producentów pieców c.o. Jednak nie wszyscy są rzetelni.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-23 10:21:43
kubamm
dzięki za informacje, ale producenta już praktycznie wybrałam. Sekom-pleszew ma model skamp-p Premium, jak dla mnie jest to najlepsza oferta na rynku. mam zamiar palić głównie miałem węglowym i ten piec świetnie sobie z tym poradzi. Jedyny kłopot mam z mocą
odpowiedz
kubamm  
Data dodania: 2011-02-23 10:34:45
Mylślę że 25kW nie będzie przesadą w waszym przypadku. 190 m2 + 30 m2 garazu (chyba też ogrzewanego) jest adekwatne do tych 25 kW. Ja będę u siebie kupował 25kW, chyba że po przeliczeniu dokładnym wyjdzie inaczej i starczy 20-ka. Nasz do ma metraż ok. 140m2.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-23 11:35:15
My chyba też zdecydujemy się jednak na 25 kW. Chyba nie odważymy się na ryzyko. Tym bardziej, że według wylewek dom ma 280 m2 ( z garżem i kotłownią) wiadomo, że górę liczy się inaczej, bo nie wlicza sie skosów, ale to i tak dużo.
odpowiedz

Kostka brukowa - inspiracje

Data dodania: 2011-02-19
wyślij wiadomość

Te bagno na podwórku sprawiło, że postanowiłam pomarzyć o chwili gdy będzie można suchą stopą dojść do domu.

Kilka inspiracji brukowych:

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

I moje ulubione:

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

 mojabudowa.pl - blog budowlany

6Komentarze
Data dodania: 2011-02-19 14:54:17
Jak dla mnie 1 bardzo ładna!!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-19 18:33:30
Popieram Martę, 1 najpiękniejsza, bez żadnych bajerów , urzeka prostotą:))
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-20 22:44:04
1ka naj!!! Jak dziewczyny;DDD
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-21 12:13:32
witamy
Witamy. Właśnie przeczytaliśmy wasze zmagania :) Fajna sprawa - dlatego od kilku dni my też prowadzimy blog. My dopiero zaczynamy. Mamy nadzieję że też niedługo osiągniemy taki etap jak Wy. Jeśli chodzi o kostkę to my robimy także tarasy. Planujemy także okna w kolorze i z roletami - i tu pytanie? - Ile dokładnie macie rolet, jakie sterowanie i ile kosztowały? Pozdrawiamy Wiola i Zbyszek
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-21 12:20:40
My też będziemy mieli taras z kostki :) rolet mamy 7. na wszystkie dolne okna. na okno tarasowe i te duże w jadalni - sterowane elektrycznie. reszta sterowana ręcznie. koszt z montażem 5990 zł.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-21 12:51:50
Dziękujmy za szybką odpowiedź. U nas za wszystkie rolety (16 szt. elektryczne)po dużym rabacie (bo razem z oknami) wyszło około 15 tyś. Troszkę nas ta cena powaliła, gdyż razem z oknami (dwustronny kolor, szpros i trzy szyby)prawie 40 tyś.
odpowiedz

Wodny problem

Data dodania: 2011-02-17
wyślij wiadomość

Jak podziwiam budowy innych blogujących to aż mi wstyd, że u nas taki syf. Ale nawet nie bardzo jest jak posprzątać, bo na działce mamy bagno. Dosłownie.

Przy robieniu fundamentów zrobiliśmy drenaż wokół domu. Wszystkie rurki drenarskie podłączyliśmy do zbiornkia na deszczówkę zrobionego z betonowych kręgów wkopanych w ziemię, a z tego zbiornika odprowadzenie nadmiaru wody do studzienki kanalizacyjnej. Pojemnośc zbiornika 2 000 litrów. I tam ciągle leci woda. ja nie wiem skąd ona się bierze, ale jest tam nawet jak nie pada deszcz! Pal licho zbiornik, bedzie czym podlewać. Gorzej z moi  przyszłym ogórdkiem.

na placu wszędzie stoi woda. Pojawia się magicznie i nie spływa. Zrobiło się z tej przeoranej ziemi niezłe bagno. Ostatnio jak wdepnęłam to aż mi but został i musiałam go rękami wyciągać. Łukasz mówi, że trzeba będzie zrobić dreny w ogródku, a mnie na samą myśl o przekopywaniu działki po raz pięćdziesiąty ósmy chce się beczeć. Generalnie Dren to chyba najgorsze słowo budowy, zaraz po Pan od Dachu. :(

Aż wstyd foty wrzucać, ale, żeby  nie było, że koloryzuję. po kładeczkach z desek po szłowaniu musimy się poruszać, bo inaczej mogłoby być kiepsko. Jakbyśmy byli Shrekiem i Fionom to pewnie było by ekstra, ale że nie jesteśmy to mam zamiar bagienku wypowiedzieć wojnę.

 

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

 

8Komentarze
bilbo2  
Data dodania: 2011-02-17 14:51:57
Oj nie fajne takie bagienko, u mnie podobne - albo i gorsze - ale teraz troszkę przymroziło, to i po podwórku można pospacerować :)
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-17 16:39:30
Współczucia:( Niefajna akcja, ale jak mus to mus. Ciekawe jak u nas będzie. A my w sumie też piwnicę będziemy mieć więc dodatkowe dreny trza założyć. drżę na myśl o tym:/
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-17 17:29:27
lukanar
my nie mamy piwnicy :( robiliśmy dreny, żeby zaizolowac fundamenty, bo było mokro na działce. Ale to co się dzieje teraz to jakaś masakra jest :(
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-17 18:33:50
Współczuję. Może macie gliniaste podłoże. U nas nawet drenażu na razie nie ma ale mamy piasek na działce. Czekamy na wiosnę i zrobimy doły chłonne. Zastanawia mnie ten Wasz zbiornik i dlaczego ciągle leci do niego woda. Może tam są jakieś wysokie wody gruntowe?
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-17 19:18:07
Łukasz ma niestety racje musicie zrobić dreny żeby w przyszłości mieć spokój ,lepiej zrobić to teraz niż jak zaczniesz sadzić roślinki!!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-18 09:45:36
gracjan2
Tak, u nas niestety jest glina. Wód gruntowych nie ma, pod nami jest kopalnia. Niestety jesteśmy tak głupio usytuowani, że jest z górki. Więc woda z góry spływa do nas, ale powinna lecieć dalej a nie kurde się w moim ogródko zadomawiać!
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-18 13:13:45
Nie przejmujcie się ja kiedyś jak wracałam z pracy o 20 to od zjazdu z ulicy do garażu zajęło mojemu Wojtkowi do 20.40 bo ja podciągnęłam nogawki do góry i heja po błocie do domu. a mamy bagatela z 250 m :DD wesoło mamy. Jak teściowa po mnie przyjeżdza staje na dole ja ubieram reklamówki na buty i zapierniczam do ulicy :) Fajne widoki ludzie mają :)
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-20 22:47:15
Wiem kochana, że nie macie piwnicy - dziwnie to napisałam, że też i piwnica nam dochodzi do drenów;D Terenu nie zmienicie, ale jak uporządkujecie wokół działeczkę to mam nadzieję że się wszystko zmieni;)
odpowiedz
monika-i-lukasz
ranga - mojabudowa.pl mistrz
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 171491
Komentarzy: 993
Obserwują: 95
On-line: 9
Wpisów: 163 Galeria zdjęć: 29
Projekt ALABASTER
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - slask
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2012 lipiec
2012 czerwiec
2012 maj
2012 kwiecień
2012 marzec
2012 luty
2012 styczeń
2011 grudzień
2011 listopad
2011 październik
2011 wrzesień
2011 sierpień
2011 lipiec
2011 czerwiec
2011 maj
2011 kwiecień
2011 marzec
2011 luty
2011 styczeń
2010 grudzień
2010 listopad

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik