Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

Trzeba stworzyć dom, żeby mieć doc zego wracać upchać miłość tam w każdy kąt.

wpisy na blogu

Kotłowe dylematy - pomocy

Data dodania: 2011-02-21
wyślij wiadomość

Ciągle mamy dylemat z kotłem. Dom według naszych obliczeń ma w tej chwili ok. 170 m2 + garaż 30 m2. Poddasze będzie ocieplone wełną u=0,035 toprock - w sumie 28 cm. Dom styropianem 15 cm.

W osatatecznej wersji bierzemy pod uwagę kocioł firmy Sekom-Pleszew model Skamp-P Premium. I ten podoba nam się najbardziej. Ma tylko jedną wadę. Moce dostępne to 17kW i 25kW. Naszym zdaniem 25 kW to zdecydowanie za dużo dla naszego domu. Boimy się zaś, że przy sporych mrozach 17kW sobie poprostu nie poradzi ;/ najbardziej by nam odpowiadała moc 20kw i taka jest w drugim piecu, który bierzemy pod uwagę czyli modelu Master-M Uni firmy Hef. Tyle, że wydaje nam się piecem technicznie gorszym niż sekom.....

No i co tu wybrać?!

A tutaj ze strony producentów:
 

Skamp-P Premium

Paliwo
Wysokiej jakości:
Groszek energetyczny 31-Gk II-26/7 wg PN-82/G-97003. Polecamy ekogroszek z Katowickiego Holdingu Węglowego o nazwie handlowej EKORET. Inne to m.in. Groszek Eco, Retopal, Ekogroszek Bytomski, Ekogroszek Piekarski, Ekogroszek Chwałowicki (obecnie tzw.PIEKLORZ).
Równie dobre parametry kocioł uzyska na tzw. groszek II typ węgla 32 lub 32.1 o granulacji od 5-25mm, takie paliwo produkuje m.in. KWK Mysłowice-Wesoła rejon Mysłowice, KWK Staszic, KWK Wieczorek, KWK Wujek Ruch Wujek
Zastępcze paliwa:
Węgiel kamienny sortymentu MIAŁ lub GROSZEK o granulacji 0-31,5mm, suchy.
W kotłach SKAM-P Premium można ponadto palić na ruszcie awaryjnym grubym węglem lub drewnem.

Palnik BRUCER:
Palniki Brucer stosowane są obecnie w kotłach SKAM-P 17, 25 i 40kW. Palnik przeznaczony jest do spalania węgla w sortymencie EkoGROSZEK, MIAŁ, w tym także węgli spiekających się i szlakujących. Uziarnienie paliwa od 0 do 31,5mm
Wszystkie elementy palnika wykonane są z żeliwa o podwyższonej żywotności, wielokrotnie większej od stosowanych obecnie spawanych palników stalowych. Dzięki wykonaniu palnika w postaci monobloku żeliwnego, maksymalnie zredukowano drgania, zmniejszając do minimum poziom głośności pracy.
Palenisko żeliwne ze specjalnie zaprojektowanym układem kanałów powietrznych pozwala spalać węgiel "groszek", jak i "miał" oraz ich mieszanki w dowolnym udziale.
Specyficzna konstrukcja paleniska umożliwia spalanie węgli spiekających się i szlakujących.
Żewliwny ślimak to wielokrotnie większa trwałość i odporność na korozję, brak efektu zmęczenia materiału, odporność na wstrząsy cieplne i związane z nimi deformacje kształtu.
Palnik Brucer umożliwia spalanie węgla w sortymencie "groszek" i "miał" o uziarnieniu w zakresie 0-31,5mm, w tym także węgli "trudnych", o nadmiernej zdolności do spiekanie się i szlakowania, niemożliwych do spalenia w retortach konwencjonalnych stosowanych do tej pory.
 

mojabudowa.pl - blog budowlany

Drugi kocioł to HEF:

Nowy kocioł Master-M UNI to jednostka łącząca w sobie zalety wszystkich dotychczasowych konstrukcji. Jest to kocioł o budowie prostopadłościanu o poziomym przepływie spalin co w sposób dogodny pozwla na jego czyszczenie. Oprócz zastosowanego palnika nowej generacji istnieje możliwość zabudowy wszystkich palników oferowanych przez WKG HEF, zarówno tych na eko groszek, pellets jak i wielopaliwowych MULTI, MASTER-M. Zabudowano w nim również wodny ruszt rurowy, a nad nim mieści się obszerna komora zasypowa pozwalająca na spalanie dużych kawałków drewna i innych rodzajów paliwa. Wykonany z blach o grubości 6 mm po stronie omywanej przez spaliny i 4 mm po stronie zewnętrznej. Wyposażony w 3 furtki pozwalające na swobodny dostęp zarówno do paleniska automatycznego, dodatkowego, jak i wymiennika w celu jego czyszczenia.

Zastosowanie paliw: od miału poprzez mieszanki miałowo-groszkowe, groszek z węgla brunatnego, pelets oraz drewno i papier. Zakres mocy sprawia, iż polecamy ten model kotła zarówno do ogrzewania domków jednorodzinnych jak również biur, pawilonów handlowych, zakładów usługowych i hal produkcyjnych.
Palnik wykonany jest z żeliwa, w bocznych ścianach palnika zlokalizowano dwa otwory wyczystne po jednym na każdym boku, pozwala to na usunięcie nagromadzonego popiołu i osadów. Łagodne wyprowadzenie paliwa do złoża zmniejsza opory w trakcie podawania paliwa i pozwala na transportowanie paliw o granulacji poniżej 5 mm.
Dostępne wielkości kotłów: 15, 20 , 25 , 30, 35, 40, 50 kW.

Parametry paliw:

Miał węglowy
granulacja <20 mm,
- wartość opałowa > 22 MJ/kg,
- zawartość popiołu <18%,
- zawartość siarki <0,8% oraz eko-groszek w
mieszankach z miałem

Miał węglowy EKO-FINS lub BORUTA
- granulacja <20 mm,
- wartość opałowa > 25 MJ/kg,
- zawartość popiołu <12%,
- zawartość siarki <0,6%,
- spiekalność RI<20 oraz eko-groszek w
mieszankach z miałem

 

Może Alabstrowicze, którzy już mieszkają powiedzą co mają u siebie i jak się sprawdza? i inni blogujący z domem o podobnej powierzchni:? Bo my ciągle mamy dylemat.

13Komentarze
lusilu  
Data dodania: 2011-02-21 13:32:37
Niestety nie pomogę:(
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-21 13:53:27
Nie wiem ale wydaje mi się że piec powinnien być większy niż mniejszy, bo co zrobicie jak nie da rady ogrzać Wam domku ?? My trochę żałujemy że nie kupiliśmy większego pieca, JEŚĆ NIE WOŁA A TRZYMAĆ CIEPŁO DUŻEJ BĘDZIE- po Naszemu :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-21 14:03:30
no tak, ale wiekszy piec zużywa więcej węgla, więc teoretycznie jeść woła :) jak sobie policzyłam różnica na sezon grzewczy od tony do dwóch. Dlatego wolałabym mniejszy, boję się tylko, że właśnie nie da rady.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-21 14:21:57
Kocioł
17KW moze byc malo. Ja na 170m2 ogrzewanej pow. mam 22KW. Polecam kocioł ENKA SET. Mam tez kominek z plaszczem wodnym 18KW i daje rade spokojnie, ale nie wiem jak palenie drewnem porownac do retorty ktora z zalozenia ma malo wegla w palenisku. W kazdym razie na dzien dzisiejszy spalanie ekogroszku w tym sezonie to 2200kg
odpowiedz
budziki  
Data dodania: 2011-02-21 16:18:59
Też stawiałem na Skam-p Premium. Dosyć dobre opinie na forach internetowych. To, że kocioł ma w nazwie 25kW to nie oznacza że będzie za duży. Kocioł mający 25kW w nazwie zazwyczaj chodzi z wydajnością 30-50% czyli ok 10-13 kW i wtedy jego spalanie jest najefektywniejsze/ekonomiczne. Nie polecam kupowania kotłów "na styk" bo może się zdarzyć niespodzianka jak kilka dni będzie -20oC i wtedy kocioł będzie chodził na maxa i spalanie wzrośnie do nawet 50kg na dobę a temperatura w domu będzie max 19oC. Macie domek kwalifikujący się na 25kW i taką moc Wam polecam. Nie raz się już zdarzyło, że inwestor przeliczył się i potem brakowało mocy. A bardziej oszczędniejszy jest piec troszkę przewymiarowany niż za słaby. pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-21 16:36:19
Masz sporo racji. Ale kocioł 17kW może według producenta pracować z nadmiarem mocy do 21kW. -20 to jednak nie jest temperatura częsta - tej zimy jak narazie były może 3 noce tak zimne. Moge wtedy dodatkowo dogrzać dom kominkiem. A nawet jeżeli piec będzie chodził na maksa to te kilka dni zwiekszonego zużycia tak naprawdę nie podniosą znacząco eksploatacji. maksymalne zużycie dobowe dla 17kW to 28 kg, dla 25kW minimalne to 25kW. masz rację za mały piec to by była katastrofa. Ale wybierając za duży zwiększamy koszty ogrzewania od tony do dwóch. Bedziemy wykorzystywac równiez piec latem do grzania wody,jak bedzie mniejszy mniej nas to bedzie kosztowało. Stąd mój dylemat. handlowiec producenta jest zadnia, że 17kW wystarczy. Ale ja jakoś nie mam 100% pewności. Dlatego mój post. gdyby mieli 20kW nawet bym się nie zastanawiała
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-21 19:02:34
Właśnie mam pomierzone wszystkie podłogi bo zamawiałem styropian na wylewki i wyszło mi prawie 220m2.Nasz hydraulik stwierdził że musimy mieć piec 20kw i taki został zakupiony u was powinno być podobnie
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-22 10:37:52
marta. dariusz
Ja mam podłogie 280m2. też już mi mierzyli pod wylewki. mamy garaż dwustanowiskowy, stąd pewnie różnica. Wiem, że 20kW byłaby najlepsza, ale Skamp, który interesuje nas najbardziej nie ma w ofercie 20kW. Tylko 17kW i 25kW.
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-22 12:25:27
Kocioł nie może być ani większy ani mniejszy musi byc dopasowany. W innym wypadu będzi epobierał za dużo energii do ogrzania domu.
odpowiedz
kubamm  
Data dodania: 2011-02-23 08:25:56
Witam serdecznie. Nie wiem czy mieliście okazję zapoznać się z ofertą firmy Mar-Metpol (www.marmetpol.pl) z okolicy Pleszewa. Ja będę kupował u nich piec do swojego domku typu KWSP. Pracuję w branży ogrodniczej i mam do czynienia z ogrodnikami, którzy w dziedzinie kotlarstwa i pieców maja do czynienia na co dzień. Widziałem i oglądałem taki piecyk w akcji u jednego z moich klientów i powiem szczerze że zrobił na mnie wrażenie. Również opinia co do firmy i ich wyrobów również jest była bardzo dobra. Tak więc polecam się zapoznać z produktami tej firmy. W okolicach Pleszew działa około 100 producentów pieców c.o. Jednak nie wszyscy są rzetelni.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-23 10:21:43
kubamm
dzięki za informacje, ale producenta już praktycznie wybrałam. Sekom-pleszew ma model skamp-p Premium, jak dla mnie jest to najlepsza oferta na rynku. mam zamiar palić głównie miałem węglowym i ten piec świetnie sobie z tym poradzi. Jedyny kłopot mam z mocą
odpowiedz
kubamm  
Data dodania: 2011-02-23 10:34:45
Mylślę że 25kW nie będzie przesadą w waszym przypadku. 190 m2 + 30 m2 garazu (chyba też ogrzewanego) jest adekwatne do tych 25 kW. Ja będę u siebie kupował 25kW, chyba że po przeliczeniu dokładnym wyjdzie inaczej i starczy 20-ka. Nasz do ma metraż ok. 140m2.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-23 11:35:15
My chyba też zdecydujemy się jednak na 25 kW. Chyba nie odważymy się na ryzyko. Tym bardziej, że według wylewek dom ma 280 m2 ( z garżem i kotłownią) wiadomo, że górę liczy się inaczej, bo nie wlicza sie skosów, ale to i tak dużo.
odpowiedz

Kostka brukowa - inspiracje

Data dodania: 2011-02-19
wyślij wiadomość

Te bagno na podwórku sprawiło, że postanowiłam pomarzyć o chwili gdy będzie można suchą stopą dojść do domu.

Kilka inspiracji brukowych:

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

I moje ulubione:

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

 mojabudowa.pl - blog budowlany

6Komentarze
Data dodania: 2011-02-19 14:54:17
Jak dla mnie 1 bardzo ładna!!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-19 18:33:30
Popieram Martę, 1 najpiękniejsza, bez żadnych bajerów , urzeka prostotą:))
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-20 22:44:04
1ka naj!!! Jak dziewczyny;DDD
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-21 12:13:32
witamy
Witamy. Właśnie przeczytaliśmy wasze zmagania :) Fajna sprawa - dlatego od kilku dni my też prowadzimy blog. My dopiero zaczynamy. Mamy nadzieję że też niedługo osiągniemy taki etap jak Wy. Jeśli chodzi o kostkę to my robimy także tarasy. Planujemy także okna w kolorze i z roletami - i tu pytanie? - Ile dokładnie macie rolet, jakie sterowanie i ile kosztowały? Pozdrawiamy Wiola i Zbyszek
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-21 12:20:40
My też będziemy mieli taras z kostki :) rolet mamy 7. na wszystkie dolne okna. na okno tarasowe i te duże w jadalni - sterowane elektrycznie. reszta sterowana ręcznie. koszt z montażem 5990 zł.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-21 12:51:50
Dziękujmy za szybką odpowiedź. U nas za wszystkie rolety (16 szt. elektryczne)po dużym rabacie (bo razem z oknami) wyszło około 15 tyś. Troszkę nas ta cena powaliła, gdyż razem z oknami (dwustronny kolor, szpros i trzy szyby)prawie 40 tyś.
odpowiedz

Wodny problem

Data dodania: 2011-02-17
wyślij wiadomość

Jak podziwiam budowy innych blogujących to aż mi wstyd, że u nas taki syf. Ale nawet nie bardzo jest jak posprzątać, bo na działce mamy bagno. Dosłownie.

Przy robieniu fundamentów zrobiliśmy drenaż wokół domu. Wszystkie rurki drenarskie podłączyliśmy do zbiornkia na deszczówkę zrobionego z betonowych kręgów wkopanych w ziemię, a z tego zbiornika odprowadzenie nadmiaru wody do studzienki kanalizacyjnej. Pojemnośc zbiornika 2 000 litrów. I tam ciągle leci woda. ja nie wiem skąd ona się bierze, ale jest tam nawet jak nie pada deszcz! Pal licho zbiornik, bedzie czym podlewać. Gorzej z moi  przyszłym ogórdkiem.

na placu wszędzie stoi woda. Pojawia się magicznie i nie spływa. Zrobiło się z tej przeoranej ziemi niezłe bagno. Ostatnio jak wdepnęłam to aż mi but został i musiałam go rękami wyciągać. Łukasz mówi, że trzeba będzie zrobić dreny w ogródku, a mnie na samą myśl o przekopywaniu działki po raz pięćdziesiąty ósmy chce się beczeć. Generalnie Dren to chyba najgorsze słowo budowy, zaraz po Pan od Dachu. :(

Aż wstyd foty wrzucać, ale, żeby  nie było, że koloryzuję. po kładeczkach z desek po szłowaniu musimy się poruszać, bo inaczej mogłoby być kiepsko. Jakbyśmy byli Shrekiem i Fionom to pewnie było by ekstra, ale że nie jesteśmy to mam zamiar bagienku wypowiedzieć wojnę.

 

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

 

8Komentarze
bilbo2  
Data dodania: 2011-02-17 14:51:57
Oj nie fajne takie bagienko, u mnie podobne - albo i gorsze - ale teraz troszkę przymroziło, to i po podwórku można pospacerować :)
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-17 16:39:30
Współczucia:( Niefajna akcja, ale jak mus to mus. Ciekawe jak u nas będzie. A my w sumie też piwnicę będziemy mieć więc dodatkowe dreny trza założyć. drżę na myśl o tym:/
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-17 17:29:27
lukanar
my nie mamy piwnicy :( robiliśmy dreny, żeby zaizolowac fundamenty, bo było mokro na działce. Ale to co się dzieje teraz to jakaś masakra jest :(
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-17 18:33:50
Współczuję. Może macie gliniaste podłoże. U nas nawet drenażu na razie nie ma ale mamy piasek na działce. Czekamy na wiosnę i zrobimy doły chłonne. Zastanawia mnie ten Wasz zbiornik i dlaczego ciągle leci do niego woda. Może tam są jakieś wysokie wody gruntowe?
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-17 19:18:07
Łukasz ma niestety racje musicie zrobić dreny żeby w przyszłości mieć spokój ,lepiej zrobić to teraz niż jak zaczniesz sadzić roślinki!!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-18 09:45:36
gracjan2
Tak, u nas niestety jest glina. Wód gruntowych nie ma, pod nami jest kopalnia. Niestety jesteśmy tak głupio usytuowani, że jest z górki. Więc woda z góry spływa do nas, ale powinna lecieć dalej a nie kurde się w moim ogródko zadomawiać!
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-18 13:13:45
Nie przejmujcie się ja kiedyś jak wracałam z pracy o 20 to od zjazdu z ulicy do garażu zajęło mojemu Wojtkowi do 20.40 bo ja podciągnęłam nogawki do góry i heja po błocie do domu. a mamy bagatela z 250 m :DD wesoło mamy. Jak teściowa po mnie przyjeżdza staje na dole ja ubieram reklamówki na buty i zapierniczam do ulicy :) Fajne widoki ludzie mają :)
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-20 22:47:15
Wiem kochana, że nie macie piwnicy - dziwnie to napisałam, że też i piwnica nam dochodzi do drenów;D Terenu nie zmienicie, ale jak uporządkujecie wokół działeczkę to mam nadzieję że się wszystko zmieni;)
odpowiedz

Kominek - dylematy i inspiracje

Data dodania: 2011-02-16
wyślij wiadomość

Nasze pirorytety w budowie domu były takie, żeby w miarę możliwości nie oszczędzać na rzeczach trwałych. Dlatego wybraliśmy dobry pustak, dachówkę ceramiczną i kominy systemowe. Wychodzę z założenia, że panele jak mi się znudzą wymienię za 5 lat, ścian już nie wymienię nigdy.,..

Mam jednak dylemat z kominkiem. Jest to też element trwaly w domu. Nie uśmiecha mi sie za parę lat skuwać ściany, rozwalać obudowę, bo coś tam. Z drugiej strony - pisałam już o tym - kominek będzie pełnił u nas funkcję dekoracyjną. I jak znam życie skończy się na rozpalaniu w nim parę razy w roku. I tutaj mam dylemat. Dobry jakościowo kominek to wydatek ok 8-10 000 zł. Nie stać mnie i nie chcę tyle wydać na ozdobę. Z drugiej strony jest to zakup na wiele lat...

Czy ktoś z Was kupował może kominek w markecie typu Obi czy liroy merlin? Jest tam wiele wkładów w bardzo atrakcyjnych cenach. Do tego mają 10 lat gwarancji. Ale jakoś nie jestem przekonana.... Może ktoś ma taki, użytkuje i może powiedzieć coś więcej?

A tutaj kilka inspiracji i tego co mi się podoba.

mojabudowa.pl - blog budowlany

 

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

 

Tak wygląda ściana kominkowa w Alabastrze, czyli moim projekcie:

mojabudowa.pl - blog budowlany

mam bardzo podobną wizję kominka. Tyle, że zamiast czerwonej cegły chciałabym jasny kamień, cos takiego:

mojabudowa.pl - blog budowlany

rama ze stali nierdzewnej jak tutaj:

mojabudowa.pl - blog budowlany

Tylko nie wiem w jakim kolorze obudowa kominka, chyba ciemnym. No i nie wiem jak to bedzie wyglądało... :) A przede wszystkim ile będzie kosztowało?! :(

6Komentarze
mebelin  
Data dodania: 2011-02-16 12:51:50
Co do tych trwałości to są różne zdania i opinie, ale owszem podejście macie poprawne.
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-02-16 13:09:48
my mamy kominek budowany z piaskowca i marmuru, wyniósł nas coś około 5 tyś z kawałkiem, jest tez tylko dekoracyjny, drogie są kominki z płaszczem wodnym, i jakimiś nadmuchami, a taki zwykły wkład za 2000 tysiaki wystarczy, + 2000 materiał + 1000 robocizna i kominek jest! myślę, że sie nie zawali i posiedzieć w miłej atmoferze tez sie da :))
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-16 13:41:18
no właśnie romeczko o tak mi chodzi. Zapytałam na FM o taki zwykły wkład to jak dostała informacje i "polecenia" to aż mi włosy dęba stanęły. prawda wkłady piękne, ale za taką kasę! zdecydowanie nie dla mnie. Nie jestem typem człowieka, który kupuje nowe audi, żeby raz w miesiącu skoczyć do piekarni po bułki :) a u mnie z kominkiem to trochę tak by było
odpowiedz
maciek  
Data dodania: 2011-02-16 14:08:39
kominki polskie "kratki" są dość dobre i niedrogie,odpowiednik Hajduka który jest droższy.
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-02-16 16:42:20
z tych zdjec co pokazujesz wkłądy kominkowe sa na pewno drogie .. patrzac na sam wymiar na pewno sa kosztowniejsze :/ Jesli planujecie używać kominek tylko dekoracyjnie i czas od czasu popalic to mysle ze taki wklad za 2-3 tys w zupełnosci wystarczy;)
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-02-16 16:42:41
a ten kamien na obudowe to chyba stegu?:)
odpowiedz

kilka nowych fotek domku

Data dodania: 2011-02-15
wyślij wiadomość

w końcu udało mi się załatwić temat zdjęciowy. Wrzucam fotki domku w stanie obecnym :) taaaaaarrrrrrrrrrraaaaaaaammmmmmmm!!!!!!!

 

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

górna łazienka :)

mojabudowa.pl - blog budowlany

5Komentarze
Data dodania: 2011-02-15 14:33:53
Oj czuć wiosną na tych waszych zdjęciach, pięknie domek się prezentuje:))
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-15 15:01:22
swietny kolor dachowki
piekna
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-15 15:49:57
Zgadzam się - piękna dachówka!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-15 18:29:57
no :) dachówka jest moja najlepszejsza :) zakchaliśmy się w sobie od pierwszego wejrzenia i powiedziałam to i żadna inna!
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-15 19:17:09
Bardzo ładnie się prezentuje wasz domek !!!!
odpowiedz
monika-i-lukasz
ranga - mojabudowa.pl mistrz
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 171491
Komentarzy: 993
Obserwują: 95
On-line: 9
Wpisów: 163 Galeria zdjęć: 29
Projekt ALABASTER
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - slask
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2012 lipiec
2012 czerwiec
2012 maj
2012 kwiecień
2012 marzec
2012 luty
2012 styczeń
2011 grudzień
2011 listopad
2011 październik
2011 wrzesień
2011 sierpień
2011 lipiec
2011 czerwiec
2011 maj
2011 kwiecień
2011 marzec
2011 luty
2011 styczeń
2010 grudzień
2010 listopad

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67146
Liczba wpisów: 222813
Liczba komentarzy: 903600
Liczba zdjęć: 681154
Liczba osób online: 26
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy